Okkinga Communicatie

Eenvoud werkt: communicatiestrategie voor OSGMetrium

Okkinga Communicatie / 16 maart 2015 / Nieuws

‘Geef ons een nieuw gezicht’. Dat was de opdracht van OSGMetrium aan Okkinga. Na een inspirerend creatief proces presenteren wij met trots het eindresultaat bestaande uit onder andere een compleet nieuwe huisstijl en corporate story die is doorvertaald naar diverse middelen.

OSGMetrium is ontstaan uit een fusie tussen OSG en Metrium. Twee sterke merken zijn samengevoegd tot één organisatie. Samen met OGSMetrium hebben we na een inspirerende brainstormsessie het communicatiethema bepaald: eenvoud werkt. Op basis daarvan is het logo en de huisstijl ontwikkeld. De middelen die daaruit voortvloeiden zijn onder andere een corporate notebook. Hierin staat beknopte info over de organisatie, haar doelen en werkwijze. Ook hebben we een corporate relatiemagazine ontwikkeld en is de corporate story doorvertaald in een animatie (klik hier voor de animatie). Deze is terug te vinden op de website die wij eveneens hebben ontwikkeld inclusief fotografie en beeldbank. Less in more is het uitgangspunt in deze communicatiestrategie.

Wat is OSGMetrium? OSGMetrium zet zich in om de gehele bedrijfsvoering van scholen eenvoudiger te maken. Ze doen dat door zorg uit handen te nemen en bureaucratie tegen te gaan, zodat er zoveel mogelijk tijd, geld en energie naar het directe onderwijs gaat.

compilatie-agenda

Samenwerken, geïnteresseerd of meer informatie?
Neem contact op
Okkinga Communicatie
Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies