Okkinga Communicatie
Contact of bel 0515 58 0000

Samen bouwen aan één zorggroep

Okkinga Communicatie / 29 augustus 2014 / Nieuws

'Samen bouwen aan Antonius Zorg.' Zo heet de interne campagne voor de Antonius Zorggroep die wij onlangs hebben gelanceerd. Een projectgroep van medewerkers van Okkinga en van de zorggroep, heeft de campagne bedacht. Art Director Bernard vertelt.

Antonius Zorggroep bestaat uit drie organisaties. Het Antonius Ziekenhuis, Thuiszorg Zuidwest Fryslân en Thuishotel. Bij een samenwerking tussen meerdere partijen is het essentieel dat je elkaar versterkt. Dat er een samenhang is. Dit is het doel van deze interne campagne en de projectgroep heeft hier uitvoerig over gebrainstormd. Okkinga had hier als strategisch en creatief partner een aandeel in. Resultaat van de brainstormsessies is de invoering van een nieuw, merk overstijgend label: Antonius Zorg. Antonius Zorg is de leverancier van thuiszorg tot ziekenhuiszorg en alles daar tussenin. Deze verschillende vormen van zorg bevinden zich overigens niet onder één dak. Dus hoe zorg je ervoor dat ook alle medewerkers van die verschillende zorgvormen bij elkaar aansluiten?

Bernard: “We wilden het label niet opleggen, maar van binnenuit aanbieden. Iedereen mag actief meedenken in de campagne en zo mee bouwen aan Antonius Zorg. “
Vanuit deze gedachte werd de campagne afgetrapt met een persoonlijke mailing aan alle medewerkers met inlogcode naar de medewerkerssite. In een speciaal portal binnen deze digitale omgeving zijn onder andere filmpjes en een presentatie over het nieuwe label te zien. De medewerkers kunnen reageren op stellingen en zelf nieuwe stellingen aanmaken waardoor interactie ontstaat tussen de medewerkers en de organisatie. “Op deze manier bouwen ze samen aan één zorggroep. Antonius Zorggroep is erg blij met de alle reacties die nu al zijn binnengekomen”, vertelt Bernard.

Om na de vakantie weer even de aandacht op de campagne te vestigen, zijn in een follow-up snoepblikken over de verschillende afdelingen en organisaties verspreid. Deze herinneren de medewerkers op een vrolijke manier aan de campagne en het doel. Omdat het ziekenhuis op dit moment ook letterlijk wordt verbouwd, zijn de bouwwanden ingezet om de campagne bij de buitenwereld onder de aandacht te brengen.

Bernard: “Een mooi voorbeeld van co-creatie. Vanuit de organisatie is met de medewerkers bepaald wat de beste strategie is om verschillende partijen beter te laten samenwerken. Zo bouw je samen aan onderlinge versterking.”

Samenwerken, geïnteresseerd of meer informatie?
Neem contact op
Okkinga Communicatie
Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies