Okkinga Communicatie
Contact of bel 0515 58 0000
Arriva

Van strippenkaart naar OV-Chipkaart

Opdrachtgever – Arriva

Arriva is een van de grootste openbaar vervoerders in Nederland.

Opdracht

Met de komst van de OV-Chipkaart kwam de traditionele strippenkaart te vervallen. Dit betekende zowel voor frequente reizigers als voor incidentiële reizigers een grote verandering. Een soepele overgang voor de reizigers was het doel. Wij hielpen Arriva met de communicatie rondom de landelijke introductie van de OV-Chipkaart. Met het campagnethema ‘Het moment om in te stappen’ informeerden wij reizigers over de veranderingen.

Op gefaseerde wijze hielpen we vervolgens reizigers met de aanschaf en het gebruik van een OV-Chipkaart passend bij hun reisgedrag. We maakten onder andere het ontwerp van de OV-Chipkaart, informatieve brochures, een mediaplan en advertenties, directmail acties en animatiefilmpjes over het correct gebruik van de OV-Chipkaart. Daarnaast werden er promotieteams ingezet op en rondom stations en in het openbaar vervoer.

Ons werk

Wij zijn trots op ons werk voor deze sterke merken. Elke dag werken aan resultaat met inzet van on- en offline.

Samenwerken, geïnteresseerd of meer informatie?
Neem contact op
Okkinga Communicatie