Okkinga Communicatie
Contact of bel 0515 58 0000

Blog | Adverteren op Snapchat

Okkinga / 2 juli 2019 / Nieuws

Snapchat is de app voor het delen van foto’s en video’s met je vrienden en familie. Je maakt een selfie, bewerkt deze met (grappige) filters en stuurt deze naar 1 of meerdere vrienden. Zij kunnen de afbeelding enkele seconden zien, waarna deze automatisch verdwijnt. In Nederland zijn er ongeveer 2 miljoen gebruikers van de app, waarvan de groep tieners (12-19 jaar) de app het meest gebruiken. Een supermooi kanaal om jongeren te bereiken. En dit kan ook met advertenties!

De meeste bedrijven zien geen mogelijkheid in Snapchat. Waarom zou ik op Snapchat moeten, wat kan ik ermee? Wij hebben de afgelopen maanden toch verschillende bedrijven geadviseerd om Snapchat in te zetten. Niet om een account op te zetten, maar om te adverteren. Het biedt namelijk ontzettend goede kansen om een jonge doelgroep te benaderen! Er zijn verschillende targeting mogelijkheden zoals leeftijd, geografie en interesses. Je kunt leeftijden van 13 t/m 35+ jaar kiezen. Ook kunnen de provincies van Nederland in worden gesteld en kun je interesses instellen om je doelgroep specifiek te targetten.

Snapchat resultaten adverteren

Nu denk je: en wat zijn de resultaten dan? Deze zijn erg goed! Ik lees op internet verschillende verhalen. De CPM (Cost per Mile, kosten per 1000 vertoningen) zou rond de 15 euro liggen. In onze advertentiesets lag dit een stuk lager en zelfs onder de 5 euro per 1000 vertoningen. En de kosten per klik onder de 20 cent. Dit is natuurlijk afhankelijk van je doelgroep die je hebt ingesteld, dagen waarop je adverteert en je advertentie. Je moet minimaal een klikbudget van 50 euro per dag inzetten. Maar hiervoor heb je dus al snel 250 “swipe ups” te pakken. Ja inderdaad, een “swipe up”. Je veegt het beeld omhoog en hierdoor kom je op het doel van de advertentie uit. Dit kan bijvoorbeeld een in-app websitebezoek zijn (bezoek aan jouw website).

Advertentievormen binnen Snapchat

Je kunt met Snapchat adverteren kiezen uit verschillende advertentievormen:

Snap ad

Snap ads worden vertoond tussen de verhalen van je vrienden. Een Snap ad is een korte video van 10 seconden (dit kan ook een afbeelding zijn). Tijdens de vertoning heb je de optie om naar boven te ‘swipen’ voor meer informatie. Meer informatie kan een doorverwijzing zijn naar een langere video, app-installatie of bijvoorbeeld een in-app websitebezoek.

Story ad

Dit is een soort gepromote story. Je advertentie wordt getoond in de discover feed (verkennen). Je kunt tussen de 3 en 10 stories plaatsen. Iemand die de story bekijkt, kan swipen om meer content van jou te zien, zoals je website of video.

Collection ad

Dit lijkt op de Snap ad. Er wordt 1 grote afbeelding getoond met hieronder een aantal items uit je collectie.

(Geo)Filter

Een GeoFilters is een niet bewegende overlay die over een snap (foto) kan worden geplaatst. Deze filters zijn verbonden aan een bepaalde GPS locatie. Hierdoor kun jij, tijdens een event of bijvoorbeeld in je winkel, mensen targetten die een extra filter zien, die zij over hun snaps kunnen plaatsen.

Sponsored lenses

Snapchat is vooral bekend om de verschillende lenses die je kunt toevoegen aan je foto of video. Je kent het wel; de filmpjes van mensen met hondenoortjes of met kerst als kerstman. Het is mogelijk een speciale lens voor jouw bedrijf te uploaden. (AH heeft dit bijvoorbeeld gedaan met hamsters). Houd er wel rekening mee dat deze kosten redelijk hoog zijn… dit gaat vanaf 100.000 euro per lens.

Snapchat adverteren iets voor jou?

Is de jonge doelgroep erg belangrijk voor jouw bedrijf? Wil je met mooie en stijlvolle video’s of beelden jouw verhaal vertellen aan deze doelgroep? Dan is Snapchat adverteren zeker iets voor jou. Wij adviseren je graag over wat je kunt inzetten, zodat je de doelgroep op een totaal andere manier bereikt.

Meer weten? Neem contact op met Mayke Kloetstra, onze Snapchat queen.

Samenwerken, geïnteresseerd of meer informatie?
Neem contact op
Okkinga Communicatie
Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies