Mixed Emotions Live is een festival met voor ieder wat wils. Zo leerden we bij het optreden van merkstrateeg en tijdgeest-watcher Peter Heshof dat je de mens centraal moet zetten en niet de klant. Hij vertelde ons dat elke 50 jaar alle trends en levensstijlen zich herhalen en hiermee je in kan spelen op de trends van de toekomst. Zo wijst onderzoek van neuromarketing uit dat rationele argumenten helemaal niet werken. Je moet inspelen op de emoties, zoals hebzucht en angst.
Rutger Verhoeven gaf ons een kijkje in de digitale wereld van NPO 1, 2 en 3. Hoe worden deze merken in de markt gezet en hoe spelen ze hierop in met de inhoud van de sociale media? Hij deed dit door bijvoorbeeld de werktijden op de redactie te verspreiden om zo bijna 24-uur per dag online te kunnen zijn.
Diverse sprekers uit binnen- en buitenland kwamen naar de Jaarbeurs in Utrecht voor het congres content marketing. Een inspirerend congres over de kracht van contentmarketing. Contentmarketing is het creëren en distribueren van relevante en waardevolle content om op deze wijze prospects en klanten te werven en te binden. Contentmarketing is dus pure marketing met als centraal middel: relevante content.
Contentstrateeg Margot Bloomstein vertelde dat slow content een uitstekende manier is om (nieuwe) klanten te betrekken en vast te houden bij je merk of bedrijf. Webcontent hoeft wat haar betreft dus niet altijd snel, kort en to the point te zijn om effectief te zijn. Ook kan content een belangrijke bijdrage leveren om het imago van een bedrijf te veranderen.